About Me

My photo
assalamualaikum ,i'm clumsy. simple but talkative.


Copyright by Izzati. Powered by Blogger.

Friday 27 July 2012

1st Day of Ramadhan :')

assalamualaikum readers, buat ape tu ? puasa tak ? hehehehe. sedar tak sedar hari ni dah pun puasa ke 7. Seminggu dah wei, cepat je masa berlalu.Dah lama tak update blog, hari ni baru la rajin sikit. Kat sini aku nak cerita sikit pasal 1st Day of Ramadhan kat rumah aku. :)
Alhamdulillah, Allah panjangkan lagi umur parents aku. Tahun ni aku berkesempatan lagi berpuasa dengan family, suka sangat. Tahun ni adik aku dah 8 tahun and mak ayah aku memang nak ajar dia puasa penuh. Kelakar last year dia puasa setengah hari la, tak puasa langsung. Tahun ni kalau dia puasa penuh parents aku belikan fixie. Masa aku kecik kecik dulu tak ade pon di offer apa apa. Agak terasa jugak actually. Takpe laaa kan.

                                                 Cantiknye fixie ni ! >.< Colourful . Nak jugak.

Masa sebelum puasa haritu, konon je nak tengok pengumuman puasa tapi tak dapat dapat sebab lambat bukak tv -.- . Punyalah tunggu sampai pukul 10 bagai nak rak tapi tak dapat dapat, hihi.
Aku balik kampung masa 1st day puasa, balik kampung kat Temerloh. Selalunya balik kampung ikut jalan lama tapi haritu tetiba je abah lalu highway. Lalu kat highway KL-Karak tu sejuk je. Udara dia fresh sangat ! Masa nak dekat sampai kampung singgah la kat bazar Ramadhan. Panjang memang panjang tp boleh dikatakan semua gerai jual makanan yang sama, kuih yang sama. contohnye murtabak. So, aku beli satay je la  kat bazaar tu sebab saudara mara kat kampung tu dah masak lauk untuk berbuka which is ayam percik, gulai itik,tilapia sweet sour. Memang terbaikk laa sedapnye. OK, tengah terliur ni -.-'.

Habis je berbuka, basuh pinggan and rehat kejap. Me with my sister went to Secret Recipe. Tujuannya nak celebrate birthday mereka mereka yang lahir bulan June and July.Melompat lompat ok masa nak pergi tu, memang tak tahu malu langsung aku ni. Huh. My sister beli whole cake of Pecan Butterscotch. It is delicious tapi bagi aku laaa kan ia terlalu manis sampai pakcik pakcik aku cakap 'Ni memang kek untuk orang yang ada diabetes ke?' Aku yang suka manis ni pon tak la suka benda yang terlalu manis. This is my opinion tapi tak tau laaa. Time tu sempat gak la merasa kek Black Forest and Black Forest Cheese. Black Forest Cheese ni memang sedap ok ? Cheese tu, hehehe.

BLACK FOREST CAKE 

                                                      BLACK FOREST CHEESE CAKE
                                                            PECAN BUTTERSCOTCH 


Jangan terliur tau ! :P
Wait for next entry !

No comments:

Post a Comment